PROJEKTY

PROJEKT
1. AUTORZY PROJEKTU
2. RODZAJ PROJEKTU
3. TYTUŁ
4. SŁOWO WSTĘPNE
5. MOTYWY PRZEWODNIE PROJEKTU: SZTUKA I INTEGRACJA
6. CELE AKCJI (3 NAJWAŻNIEJSZE)
7. ADRESAT (GRUPA SPOŁECZNA, GRUPY WIEKOWE, ILOŚĆ OSÓB)
8. MIEJSCE
9. PLAN PROJEKTU: OGÓLNE ZAŁOŻENIA, CZAS TRWANIA PROJEKTU:, WSPÓŁPRACA / PARTNERZY,     SZCZEGÓŁOWY OPIS POSZCZEGÓLNYCH PROJEKTÓW WARSZTATOWYCH W USTALONEJ KOLEJNOŚCI (dokładny opis działań)
10. KOSZTORYS
11. ORGANIZATORZY, SPONSORZY

OGÓLNY PROJEKT WARSZTATÓW (szkic)
1.AUTORZY PROJEKTU:  Studenci IV roku specjalizacji MIXMEDIA
2.RODZAJ PROJEKTU:  Warsztaty artystyczno – edukacyjne
3.TYTUŁ: „Nawia, Prawia i Jawia”
4.WSTĘP: Projekt jako działania artystyczno – edukacyjne związane z odkrywaniem mitologii słowiańskiej i jej twórczą      interpretacją
5.MOTYW PRZEWODNI: Sztuka i integracja.
6.CEL AKCJI:
–  Przybliżenie uczestnikom warsztatów mitologii słowiańskiej i związanych z nią obyczajów i tradycji.
–  integracja międzynarodowa
–  pobudzenie wyobraźni oraz rozwijanie zdolności manualnych
–  zrozumienie wspólnej tożsamości europejskiej
–  rozwijanie wiedzy o o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową i europejską,
–  rozwijanie postaw otwartych na inne społeczności i kultury
–  rozwijanie i stymulowanie wyobraźni twórczej
7.ADRESAT: ilość grup wiekowych proporcjonalna do ilości warsztatów
(dzieci w wieku 10-11 lat)
8.MIEJSCE: Galeria i Ośrodek Plastycznej Twórczości Dziecka w Toruniu,
Zakład plastyki intermedialnej, Rynek Nowomiejski.
9. PLAN PROJEKTU:
– odkrywanie mitologii słowiańskiej
– przeprowadzenie kilku warsztatów artystyczno – edukacyjnych nawiązujących do mitologii słowiańskiej, które odbędą się w dniu 17.03.2009, akcja zakończy się uroczystym pochodem na Rynku Nowomiejskim.


————————————————————————————————————————————————————————————–

1. Julia Stopikowska

2. warsztat

3. Zaczarowana jadłodajnia

6.wprowadzenie w tematykę kuchni słowiańskiej • umożliwienie tworzenia posiłku dla siebie i innych • rozwijanie zmysłu dotyku

7. młodzież w wieku 6-10 lat •min 5 – max 8 osób

8. ? (nie wiem gdzie będą prowadzone nasze warsztaty)

9.  PLAN PROJEKTU: czas trwania warsztatów: ok 1h,

Przebieg:  Dzieci zapraszane są do zaczarowanej jadłodajni słowiańskiej. Tam czekają na nie fartuszki. Po ich założeniu zasiadają do stołu. Dla każdego dziecka przygotowane są składniki do zrobienia podpłomyków. Są to Słowiańskie placki nazywane próbnym wypiekiem, ponieważ wkładano je do pieca przed chlebem i patrząc na ich wygląd, zapach i smak stwierdzano czy piec jest wystarczająco ciepły do włożenia pieczywa. Podpłomyki nadal widnieją w książkach kucharskich i doczekały się wielu form podania. Po zmieszaniu wszystkich składników dzieci ugniatają ciasto. Po skończonej pracy zanoszą swoje placki do upieczenia. Wszyscy idą umyć ręce i zasiadają do stołu gdzie donoszone zostają upieczone podpłomyki oraz świeże owoce i miód. Dzieci wg własnego uznania przystrajają swoje placki i zabierają się do pałaszowania.Po zjedzeniu podpłomyków dzieci zabierają się do zrobienia wspólnego deseru. Jednak muszą poszukać składników. Po uzyskaniu wskazówek odnajdują prażony ryż, słodkie krówki i masło z których pomogą zrobić słodkie szyszki. Po chwili deser jest gotowy do zjedzenia.

10. Materiały:

składniki potraw:

Ryż prażony

Masło

Krówki

Płatki owsiane

Mąka

Jajka

Sól

Mleko

Miód

Maślanka

Świeże owoce

talerze papierowe, sztućce plastikowe

papier pergaminowy

garnki, patelnie

kuchenka elektryczna

• fartuchy

• ręczniki jednorazowe

cena jeszcze nie jest oszacowana ale przypuszczam że górna granica wydatków to 50-100zl (muszę dokładnie przeliczyć ilość potrzebnych mi artykułów względem ilości dzieci)

p.s. pozdrowienia dla Eszy🙂

  • Aleksandra Szyngwelska
  • warsztat
  • Temat : Instalacja- taniec słowiański ze współczesnym rytmem
  • czas trwania 15 min
  • grupa do 15 osób / wiek  10- 12 lat
  • założenia warsztatu –  warsztaty taneczne tradycyjnego tańca z profesjonalnym insrtuktorem tańca współczesnego Kamilą Marczak .Dzieci ubrane w swoje codzienne stroje , tańczą taniec współczesny do muzyki słowiańskiej , w tańcu zawarte są motywy tańców słowiańskich .Dzieci i instruktor tańca trzymają w ręku latarki , tańczą w ciemnym pomieszczeniu , w tle znajduje się blue box .Ja będę rejestrowała ten zabieg za pomocą aparatu fotograficznego na długim czasie , skutkiem tego będą impresjonistyczne zdjęcia imitującymi taniec z pochodniami.
  • Dzieci dwiedzą się z tych warsztatów czym charakteruzuje się muzyka słowiańska , jak ją tańczyć i odnośić ją do współczesnych rytmów.
  • Warsztat będzie dobrą zabawą i połączeniem tradycyjnej muzyki z e współczesnym tańcem .
  • na warsztat potrzebuję :– pomieszczenie (może być na Żeglarskiej 8 w studio fotograficznym bądz w sali 308 gdzie (powienien)być zamontowany Blue Box.
  • Blue Box
  • 16 latarek
  • baterie do latarek
  • sprzęt muzyczny , może być z komputera samla 308 (są tam głośniki)
  • dodatkowo cały zapis można rezestrować kamerą jako nasze wewnętrzne podsumowanie warsztatów.
  • Koszt mojego warsztatu o ile uda się go zrealizować na Zeglarskiej , bez pokrycia blue boxsu będzie ograniczał się jedynie do zakupienia latarek  i ewentualnie zakupienia CD z muzyką słowiańską , ale ją chyba mogę ściągnąc z internetu.

——————————————————————————————————————————————————-

8 comments so far

  1. mitologie on

    1.AUTOR: Ewelina Szwałek

    2.RODZAJ PROJEKTU: warsztat

    3.TYTUŁ: „Panna Marzanna, kraszanka i wiecha”
    (może jeszcze ulec zmianie,ale chyba jest dośc tajemniczy :D)

    4.Dzieci zapoznają się z tradycją obchodzenia dnia wiosny, symboliką obrzędu topienia Marzanny, malowania kraszanek i tworzenia palm (wiech)

    5.CELE AKCJI: Przybliżenie dzieciom tradycji związanej z obchodzeniem Staroslowiańskiego
    Święta Wiosny. Próba zwrócenia uwagi na silne powiązanie Starosłowiańskiego święta wiosny ze Świętami Wielkanocnym. Zapoznanie z ogólną symboliką tradycyjnych motywów świątecznych takich jak, kraszanki i wiechy. Zwrocenie uwagi na szczególny klimat i wielkie przywiązanie do symboliki w mitologii słowiańskiej

    6.GRUPA DOCELOWA: wspólnie przez nas ustalona

    7.MIEJSCE: wstepnie Rynek Nowomiejski

    8.PLAN PROJEKTU: Ponieważ końowym etapem naszych warsztatów będzie wielki pochód, nie może na nim zabraknąc trzech podstawowych elementów takich jak Marzanna, kraszanka i wiecha. Marzannę dzieci zaprojektują i wykonają w starosłowiańskim stylu, przed wcześniejszym zapoznaniem się z ogólną symboliką tamtych wierzeń. Jeżeli chodzi o kraszanke to będzie ona jednoprzedmiotowa, dzieci stworzą jedną wielką kraszankę którą będą następnie niosły w pochodzie. Ponieważ kraszanka według starosłowiańskich wierzeń zawierała w sobie esencję wiedzy potrzebnej kobiecie, by stac się samodzielną gospodynią bardzo ważna przy jej tworzeniu była wiedza na temat symboliki kolorów, sposobów barwienia, był to również test na sprawnośc i delikatnośc ręki. W naszym przypadku dziewczynki potraktujemy tworzenie kraszanki w bardziej swobodny sposób. Technika będzie całkowicie dowolna, może to byc kolaż, może jakieś wyklejanki. Ciekawym sposobem zdobienia mogą byc wydmuszki zwykłych jajek wypełnione farbą, dzieci mogłyby w ten sposób stworzyc ciekawy motyw na pisance:) Adekwatnie do kraszanki powstałyby wiecha wykonana przez grupę chłopców. Przy budowaniu wiechy młodzieniec musiał sie wykazac po pierwsze: odwagą, drzewo trzeba było zdobyc samemu, po drugie wiedzą, znajomością symboli magicznych, gatunków drzewa, konstruowania. Chciałabym aby powstała konstrukcja orginalna, złozone z różnych elementów, mogłyby byc to jakieś patyki, sznurki, wstążki, a może coś bardziej współczesnego.
    Mysle że warsztat nie będzie trwał dłużej ja 1 godzina.

    9.MATERIAŁY: steropian, farby, patyki, kolorowe papiery, wstązki, materiały, kolorowe trawki, sznurki, nozyczki, klej, pędzle

    10.KOSZTORYS: Wydaje mi się, że nie bedzie dużego wydatku, trudno jest mi teraz to dokładnie wycenic, mysle że większośc rzeczy jest do zdbycia, nie do kupienia. Dopisze dokładną wycene po spotkaniu i obgadaniu szczegółów

    ps. CZUJCZUWAJ!!! odp. do Julii🙂

  2. joannawroblewska on

    Dobrze, dzis omowimy wszystkie projekty,ktore sie tutaj pojawily. Mysle, ze wszytko idzie w dobrym kierunku.

  3. joannawroblewska on

    I co z projektem? Trzeba by bylo go zlozyc w calosc… mimo watpliwosci… prosze o pospiech! Poza tym nie mam zastrzezen do blogu… moze za malo sie dzieje, jesli chodzi o posty… to tez prosze wziasc pod uwage!

  4. mitologie on

    1. Autor : Aleksandra Szyngwelska
    2. Rodzaj Projektu : Warsztat
    3. Tytuł :”Instalacja – taniec słowiański ”
    4. Czas trwania projektu 45 min.
    5. Dzieci zapoznają się z kulturą słowiańską na bazie tradycyjnego tańca i muzyki słowiańskiej .
    6. Cele Akcji : Przybliżenie tradycji Starosłowiańskiego obrządku , jakim jest taniec i muzyka za pośrednictwem nauki tańca
    7. Grupa Docelowa tj.ustalimy /
    wiek 11 lat
    ilość uczestników 10 osób
    8. MIEJSCE: Żeglarska 8 / uczestnictwo w wielkim pochodzie
    9. Plan Projektu :Warsztat rozpocznie się jako pierwszy na ul.Żeglarskiej 8 ( muszę to jeszcze ustalić z pr.Jurkiewiczem ), aby zrealizować warsztat potrzebne będzie studio fotograficzne( ciemne pomieszczenie) i latarki dla uczestników i instruktora tańca.
    *czas trwania 45 min , w tym 15 min na podstawową naukę tzw.rozgrzewkę , 25 min.tańca w ciemnym pomieszczeniu z latarkami , 5 min.na omówienie przebiegu pochodu .*
    Dzieci ubrane w swoje codzienne stroje , tańczą taniec tradycyjny do muzyki słowiańskiej.Uczestnicy i instruktor tańca trzymają w ręku latarki , tańczą w ciemnym pomieszczeniu .
    Moja rola polegać będzie na rejestracji fotograficznej tańca wykonywanego przez uczestników .Efektem naszego warsztatu będzie stworzenie działań o charakterze performence i zdjęć dokumentujących warsztat,ich cechą będzie długi czas naświetlania imitujący mistyczny taniec z pochodniami.
    Finałem będzie wystąpienie uczestników warsztatu w Wielkim Pochodzie , podczas którego będą tańczyć tradycyjny taniec słowiański pod opieką trenera grupy .
    10. MATERIAŁY : 11 latarek , magnetofon .
    11. Kosztorys : koszt 11 latarek .
    12.Rodzaj Tańca i wykonawca muzyki słowiańskiej do ustalenia , po konsultacji z instruktorem tańca.
    Uwaga !!dla uczestników warsztatu , na warsztat koniecznie ubrać się w wygodny strój i sportowe buty ( na pewno podczas 45 minutowej nauki tańca w studio.)

    Aleksandra Sz.
    Pozdrowienia dla dziewczyn z grupy.

  5. mitologie on

    Z muzyką słowiańską nie będę miała problemu , gorzej z tańcem , jest bardzo mało informacji w internecie na ten temat .Doczytałam ,że taniec pojawiał się przy obrządkach , ale nigdzie nie znalazłam informacji o tym jak wyglądał , jakie miał kroki i tępo .Można jednak zaimprowizować go na tradycyjny taniec słowiański z pochodniami jako latarkami zw. z świętem Kopuły
    ( Nocy Świętojańskiej )Noc Kupały, zwana też Nocą Kupalną, Kupalnocką lub Nocą Świętojańską czy też potocznie Sobótką lub Sobótkami – słowiańskie święto związane z letnim przesileniem Słońca, obchodzone w najkrótszą noc w roku, czyli najczęściej (nie uwzględniając roku przestępnego) z 21 na 22 czerwca)Wiadomo na pewno, że Kupalnocka poświęcona jest przede wszystkim żywiołom !!wody i ognia!!, mającym oczyszczającą moc. To również święto miłości, płodności, słońca i księżyca. Istnieje pieśń, opowiadająca jak to pierwszej wiosny po stworzeniu świata, Księżyc ożenił się ze Słońcem.Kiedy jednak Słońce po nieprzespanej nocy poślubnej wstało i wzniosło się ponad horyzont, Księżyc je opuścił i zdradził z Jutrzenką. Od tamtej pory oba ciała niebieskie są wrogami, którzy nieustannie ze sobą walczą i rywalizują – najbardziej podczas letniego przesilenia, kiedy noc jest najkrótsza, a dzień najdłuższy. /Jak by udało mi się znaleść tą pieśń miałabym uzupełnienie muzyczne do motywu tańca/

    Aleksandra

  6. mitologie on

    1.AUTOR: Emil Sybicki

    2.RODZAJ PROJEKTU: warsztat

    3.TYTUŁ:”Wianki i amulety” .

    4.Dzieci zapoznają się z tradycją kultury słowiańskiej w tym tzw. nocą sobótkową( wianki)oraz tworzeniem i symboliką amuletów .

    5.CELE AKCJI: Przybliżenie dzieciom tradycji związanej z obchodzeniem nocy sobutkowej.
    Zapoznanie z ogólną symboliką tradycyjnych motywów jak wianki i amulety .

    6.GRUPA DOCELOWA: wspólnie przez nas ustalona

    7.MIEJSCE: Wykonanie wianków i amuletów na Żeglarskiej 8 w sali kompozycji , uczestnictwo w pochodzie uczestników warsztatów prezentujących swoje prace( dziewczynki mają wianki na głowach a chłopcy powieszoine amulety na szyji) .

    8.PLAN PROJEKTU:
    Warsztat mój zaczołby się po warsztacie Oli Szyngwelskiej w związku ,z tym ,że oba te warsztaty odbywałby się na ulicy Żeglarskiej 8 .
    Liczba uczesników 7 chłopców i 7 dziewczynek , (chłopcy będą wykonywać amulety a dziewczynki wianki)
    grupa wiekowa 11 lat
    czas trwania warsztatu 45 min
    10 min wstęp – omówienie nocy sobutkowej i tradycji związanej z wiankami,
    analiza amóletów i ich znaczenie.
    3 min wytkonywanie przez uczestników prac .
    5 min podsumowanie warsztatów .

    Uczestnictwo w pochodach uczestników warsztatów .

    9.MATERIAŁY: na wianki:nożyczki 7 sztuk , klej 7 sztuk , taśmy klejące 2 sztuki, krepa 12 sztuk ( różne kolory) , wycinanki 10 sztuk , druty , wstążki .
    na amulety – gruby karton 0,5 mm 4 sztuki format A0 , plastelina 3 opakowania , folia śniadaniowa , nożyczki 7 sztuk , taśmy klejące 2 sztyki , farby plakatowe 2 opakowania .
    10.KOSZTORYS: muszę sprawdzić ile by to kosztowało.

  7. mitologie on

    Hej Emil!
    Słuchaj, taka mała dygresja apropo tytułu. Moim zdaniem jest on mało tajemniczy dla dzieci. Brak tego efektu zaskoczenia. Nie wiem może np. „Tajemnice Sobótkowej Nocy”, czy jakoś tak,naprawdę nie wiem. Możesz ją wykozystać albo nie, nie chcę żebyś pomyślał że się wtrącam do twojego projektu. Ewelina. Siju.

  8. joannawroblewska on

    dobra uwaga… a ja zrezygnowalabym z wiankow.. sa troche „plastycznie niebezpieczne”


Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: